Úvod O firmě EET - Elektronická Evidence Tržeb od A do Z

Základní informace o elektronické evidenci tržeb

Revize - aktualizováno 21. prosince 2016 

Elektronická evidence tržeb (EET) se týká všech prodejců a poskytovatelů služeb, kteří přijímají platby. Jejím účelem je omezit krácení daní. Pro první firmy začne platit od prosince 2016.

Garantujeme Vám, že všechny námi nabízené pokladní aplikace Prodejna SQL, registrační pokladny Euro, QuorioX-POS, restaurační software Conto, jsou připraveny na plánovanou Elektronickou evidenci tržeb. Rovněž ekonomický software Money S3 a ERP softwary Money S4, Money S5 a Altus Vario jsou připraveny na Elektronickou evidenci tržeb. Podmínkou je používání aktuálních verzí software.

Aktuální dění kolem elektronické evidence tržeb stále sledujeme a na našich stránkách vždy najdete aktuální informace.

infoGrafika

  1. Prodavač namarkuje zákazníkovi nákup.
  2. Pokladna odešle přes internet hlášení o tržbě finančnímu úřadu.
  3. Ten obratem (nejpozději do 2 sekund) zašle fiskální identifikační kód.
  4. Pokladna kód vytiskne na účtenku, kterou musí prodavač každému zákazníkovi na vyžádání vydat.
  5. Zákazník si může přes internet ověřit, že účtenka byla finančním úřadem zaevidovaná.

Klasickou pokladnu může nahradit chytrý telefon nebo tablet s připojením na internet. Účtenku pak vytiskne malá bezdrátová tiskárna. V případě výpadku internetu je možné tržby evidovat v off-line režimu.

Elektronická evidence tržeb se týká těchto plateb:

  1. hotovost,
  2. bezhotovostní příkaz (platba kartou),
  3. šek, směnka,
  4. stravenka, poukaz a další podobné způsoby, které nahrazují peníze.

Elektronická evidence tržeb se netýká těchto plateb:

  1. převod z účtu na účet,
  2. inkaso,
  3. ojedinělý příjem (např. nárazový prodej přebytků ze zahrady).

4 fáze elektronické evidence tržeb

Zavedení elektronické evidence tržeb bude postupné. První podniky na nový systém přejdou v závěru roku 2016.

1. fáze - již se realizovala

  • Kdo: stravovací a ubytovací služby
  • Kdy: od prosince 2016

2. fáze

  • Kdo: velkoobchod a maloobchod
  • Kdy: od března 2017 (za 3 měsíce po první vlně)

3. fáze

  • Kdo: svobodná povolání, doprava, zemědělství
  • Kdy: zřejmě od března 2018 (za 15 měsíců po první vlně)

4. fáze

  • Kdo: řemesla a výroba
  • Kdy: zřejmě od června 2018 (za 18 měsíců po první vlně)

Kontroly

Dodržování elektronické evidence může kontrolovat:

  1. finanční úřad,
  2. celní správa.

Úředníci obvykle udělají kontrolní nákup. Tak zjistí, jestli dostanou účtenku se všemi náležitostmi a jestli je tržba řádně zaevidovaná.

Pokud při nákupu nedošlo k znehodnocení zboží nebo služeb, nákup vrátí a dostanou zpět peníze. Obchodník pak nákup stornuje.

O zákonu

S nápadem na elektronickou evidenci tržeb přišel ministr financí Andrej Babiš (ANO 2011), který se inspiroval chorvatským systémem.

Návrh zákona schválili poslanci 10. února 2016 a senátoři 16. března 2016.

Přečtete si kompletní znění:
zákona o elektronické evidenci tržeb,
zde znění doprovodného zákona k zákonu o evidenci tržeb

Rychlý kontakt:

  591 142 142

Prodejna: Mírová 297/17
703 00 Ostrava-Vítkovice
E-mail: pimpala@pimpala.cz

Naše souřadnice:

49°48´52.803´´ N, 18°16´17.020´´ E (49.8148046, 18.2717461)

Na prodejně můžete použít platební karty:

Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně on-line; v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.


© 2017, Ing. Antonín Pohludka – všechna práva vyhrazena

Prohlášení o přístupnosti | Podmínky užití | Ochrana osobních údajů | Mapa stránek

Eshop vytvořila eBRÁNA | eBRÁNA eshop s propojením na IS | Marketing eshopu

Přeskočit na začátek stránky