(+420) 591 142 142 . . . . od 7,30 do 17,00 hodin
Hledej
Košík
je prázdný
Menu

Info k "Elektronické evidenci tržeb"

 


Revize - aktualizováno 20. listopadu 2019


Elektronická evidence tržeb (EET) se týká všech prodejců a poskytovatelů služeb, kteří přijímají hotovostní platby. Jejím účelem je omezit krácení daní. Zavádění EET do jednotlivých segmentů podnikání se děje průběžně. Pro první firmy začala platit od prosince 2016.

Aktuální dění kolem elektronické evidence tržeb stále sledujeme a na našich stránkách vždy najdete aktuální informace. Jak to prakticky funguje, znázorňuje náš jednoduchý obrázek.

infoGrafika

  1. Prodavač namarkuje zákazníkovi nákup.
  2. Pokladna odešle přes internet hlášení o tržbě finančnímu úřadu.
  3. Ten obratem (nejpozději do 2 sekund) zašle fiskální identifikační kód (FIK).
  4. Pokladna kód vytiskne na účtenku, kterou musí prodavač každému zákazníkovi na vyžádání vydat.
  5. Zákazník si může přes internet ověřit, že účtenka byla finančním úřadem zaevidovaná.

Účtenka vydaná obchodníkem musí mít minimálně tyto údaje z pohledu EET:

  1. DIČ - daňové identifikační číslo (od března 2018 není povinným údajem). Dále by měla obsahovat identifikační údaje o obchodníkovi.
  2. Číslo provozovny (Generuje se na portále finanční správy. Zpravidla 11, 21, 31 ... atd.)
  3. Číslo pokladny (generuje si sám obchodník)
  4. Pořadové číslo účtenky
  5. Datum a čas evidence tržby s přesností na sekundy
  6. Celková výše tržby
  7. Režim zpracování e-tržby
  8. FIK - fiskální identifikační kód (uvádí se pri provozu v běžném režimu)
  9. PKP - podpisový kód poplatníka (uvádí se, pokud v běžném režimu vypadne on-line spojení nebo při evidenci ve zjednodušeném režimu)
  10. BKP - bezpečnostní kód poplatníka

Pokud má být účtenka s EET údaji považována za Daňový doklad o prodeji, musí minimálně obsahovat i tyto údaje (z pohledu kontroly ČOI):

  1. Identifikační údaje o obchodníkovi
  2. Přesné označení prodávaného výrobku nebo poskytnuté služby
  3. Cenu za jednotlivé položky
  4. Celkovou sumaci 
  5. Informaci o tom, zda se jedná o zboží použité nebo s vadou

Klasickou pokladnu může nahradit chytrý telefon nebo tablet s připojením na internet. Účtenku pak vytiskne malá bezdrátová tiskárna. V případě výpadku internetu je možné tržby evidovat v off-line režimu.

Elektronická evidence tržeb se týká těchto plateb:

  1. hotovost,
  2. šek, směnka,
  3. stravenka, poukaz a další podobné způsoby, které nahrazují peníze.

Elektronická evidence tržeb se netýká těchto plateb:

  1. převod z účtu na účet,
  2. bezhotovostní platba kartou
  3. inkaso,
  4. ojedinělý příjem (např. nárazový prodej přebytků ze zahrady).

 

Jak na EET v praxi: 

Pro EET máme několik řešení:

  1. Naše firma již více jak 20 let nasazuje u klientů ekonomické programy Money. Součástí těchto programů jsou i moduly pro evidenci EET.
  2. Pro maloobchodní prodej pomocí software máme řešení Prodejna SQL. Tato prodejna může pracovat samostatně nebo může být napojená na skladovou evidenci k programům Money S3/S4/S5.
  3. Pro restaurační provozy, ale i pro maloobchodní prodej nabízíme restaurační software Conto. Podobně jako software Prodejna SQL může být i tento software napojen na skladovou evidenci k programu Money S3.
  4. V naší nabídce jsou i samostatne registrační pokladny s evidencí EET. Nasazujeme pokladny EURO, QUORION, X-POS CHD, DAISY a nově MARKEETA, PROFIPAD ...
  5. Dále nasazujeme pokladny s EET v kombinaci s platebním terminálem. Jedná se o produkty FiskalPRO a SoliteaPay Smart 8.
  6. Umíme samozřejmě nabídnout i bezplatné softwarové řešení na platformě PROFIÚČTENKY. Software pracuje na operačních systémech Andoid, Windows 10 i iOS.

 

O zákonu

S nápadem na elektronickou evidenci tržeb přišel ministr financí Andrej Babiš (ANO 2011), který se inspiroval chorvatským systémem.

Návrh zákona schválili poslanci 10. února 2016 a senátoři 16. března 2016.

Přečtete si kompletní znění:
zákona o elektronické evidenci tržeb,
zde znění doprovodného zákona k zákonu o evidenci tržeb 

Filtrovat produkty